Så många besökte Precious 2018

Betygsätt den här artikeln
(0 röster)
Så många besökte Precious 2018 Precious

Precious hade färre unika besökare i år jämfört med föregående år. Men både antalet besökande svenska och utländska företag ökade. 

Fler besökande företag

Totalt var det 2165 personer som besökte Precious 2018 jämfört med 3293 stycken förra året. Antalet utställande företag, speciellt på klocksidan har även det gått ner men en ljusglimt är att att antalet besökande företag ökade från 840 förra året till 920 i år. Även antalet utländska besökande företag ökade från 88 till 109.

Trenden är alltså att fler företag besöker mässan men skickar färre representanter.

Precious ändrade upplägg

Nytt för i år var att Precious flyttades från fredag, lördag, söndag till torsdag, fredag, lördag. Tanken med detta från organisatörerna var att får fart på de långsammare söndagarna på mässan.

Detta gav inget vidare resultat utan torsdagen tog egentligen bara söndagens plats som den lugnare dagen. Fredagen och lördagen hade fortsatt bra tryck.

Köpstarka besökare

En kommentar vi hörde från smyckessidan var att det var bra kvalité på mässan och att besökarna var köpstarka. 

 

Bild Åsa Axelsson2

 

– Nu gäller det för oss tillsammans med branschen och samarbetspartners att  jobba framåt för att fortsätta utveckla och stärka Precious. Precious är en mycket viktig mötesplats och ska förbli Nordens viktigaste och största mässa för ur- och smyckesbranschen, säger Åsa Axelson, projektledare Precious.

Ladda ner all besöksstatistik (PDF).   

 

 

  • Text:

Helhetsbetyg (0)

0 av 5 stjärnor
  • Inga kommentarer hittades

Kommentera

Lämna kommentar som gäst

0
villkor.
  • Skriv ut
  • Tipsa via e-post
  • Öka textstorleken
  • Permalänk
  • Läsarreaktioner
  • Bli först att kommentera!

Annonser